Företagsanpassade utvecklingsprogram och utbildningar inom ledarskap, sälj, retail och service.
 

Hur skapar ni lojala kunder?

 
 

Service

 

God service är ofta helt avgörande för om kunden fortsätter vara kund eller inte. Vi tar tillsammans reda på hur dina kunder uppfattar er behandling av dem. Genom att utveckla god eller till och med excellent service kan vi minska risken att kunden väljer att prova en konkurrent och istället öka återköpsfrekvensen. To Grow skapar ett unikt anpassat utvecklingsprogram inom serviceutbildningar i allt från personligt bemötande till en proaktiv kundtjänst som kommer imponera på era kunder.

 
Copy of Serviceutbildningar
 

Från passiv till aktiv

Vill vi ha ordermottagare eller innesäljare i verksamheten?

Vill vi ha ordermottagare eller innesäljare i verksamheten?
Hur kan vår kundtjänst bli mer säljande? På vilket sätt kan vi motivera till försäljning?

To Grow kan utveckla ordermottagare till innesäljare som genom en nöjdare kund genererar merförsäljning som får affären att växa.

Servicepolicy

Hur får vi ett gemensamt sätt att bemöta kunden?

Vet alla vad som förväntas av dem? Finns det behov av en gemensam servicepolicy i organisationen?

To Grow hjälper till med tydliga och effektiva verktyg samt praktiska övningar för att förstärka företagets servicegrad och öka kundnöjdheten.

Service-program

Hur uppfattas servicen i vår verksamhet?

Är cheferna/medarbetarna ovana vid service? Hur kan vi skapa ett program för att tydliggöra och förbättra servicen?

To Grow har gedigen erfarenhet av att skapa tydliga serviceprogram förankrade i företagets värdegrund och affärsidé. Praktiskt arbetar vi fram metoder för hur dessa ska tillämpas i vardagen.

Kund-bemötande

Hur ska vi bli bättre på kundbemötandet?

På vilket sätt kan vi träna personalen?
Hur agerar vi i mötet med den utmanande kunden?

To Grow tränar praktiskt i kundbemötande med hjälp av verklighetsbaserade scenarios.
En mängd olika saker påverkar hur vi uppfattas, kläder, ordval och kroppsspråk – allt är viktigt. Med träning blir vi säkrare och tryggare i mötet med kunden i alla olika sammanhang och situationer.