Företagsanpassade utvecklingsprogram och utbildningar inom ledarskap, sälj, retail och service.
 

Hur skapar ni lönsamhet i mötet med kunden?

 
 

Retail

 

To Grow har en unik erfarenhet av kompetensutveckling inom retail, allt från den enskilda butiken till internationella kedjor. Vi har hjälpt fler än 100 fackhandelskedjor att utveckla sina medarbetare och sin verksamhet genom retailutbildningar. En nöjd medarbetare ger en nöjd kund, vilket ger en lönsammare butik. 

 
Copy of Retailutbildningar
 

Servicenivå

Hur sköts servicen i butiken?

Hur säkerställer butikschefen rätt servicenivå?
Hur han vi skapa ett program för att tydliggöra och förbättra servicen?

Kund-bemötande

Hur ska vi bli bättre på kundbemötandet?

På vilket sätt kan vi träna personalen? Hur agerar vi i mötet med den utmanande kunden?

To Grow tränar praktiskt i kundbemötande med hjälp av verklighetsbaserade scenarios.
En mängd olik saker påverkar hur vi uppfattas, kläder, ordval och kroppsspråk – allt är viktigt. Med träning blir vi säkrare och tryggare i mötet med kunden i alla olika sammanhang och situationer.

Train the trainer

Hur behåller vi kompetensen?

Tillsammans skräddarsyr vi en utbildning för utvalda säljare/chefer i din organisation, som i sin tur utbildar resten av säljarna. Detta är ett effektivt sätt att få utveckling och att hålla kvar kompetensen i er organisation. Vi vet att kompetensförsörjning är företags absoluta största utmaning idag.

Ytterligare utvecklings-områden

Vad mer?

Chefens ledarstil, situationsanpassat ledarskap, konflikthantering, vecko/månadsmöten, personlig planering, skyltning/exponering, butikens säljspråk, merförsäljning och prismotivering är alla ytterligare exempel på utvecklingsområden som vi arbetar med i våra retailprogram.